Aan alle leden, Graag jullie aandacht voor onderstaand:

Donderdag, 23 juni 2022

Graag wil ik je informeren over onze fjorden rondom de visvijver. Helaas is het recent meerdere keren voorgekomen dat onze paarden uitbreken richting de dijk van het waterschap of zelfs richting de straat. De oorzaak moet liggen in dat poortjes open staan, hetzij omdat ze niet goed meer functioneren, hetzij omdat mensen (vissers en wandelaars) ze niet goed sluiten. Om dit in de toekomst te voorkomen en ook omdat het beter voor de gezondheid van de paarden is, heb ik besloten om een stuk van de wei dicht te maken met afrastering, zie toegevoegd kaartje. Concreet betekent dit dat een looppoortje nabij het water vervangen wordt door prikkeldraad. Het gedeelte van de wei is via een poort aan de wegzijde nog steeds bereikbaar. Vandaag is Linden Groen gestart met de werkzaamheden van het verplaatsen van het poortje en morgen zullen ze het afronden. Dit is de reden dat Roland vanavond een slot om het poortje heeft gehangen bij het milieuperron. Gisteravond zijn buurtbewoners zo vriendelijk geweest om de paarden te vangen en in een wei te zetten. Ik heb hierover pas vanochtend vernomen. Dit wil ik ten alle tijden voorkomen. Het poortje bij het milieuperron wordt vervangen door een goed werkend exemplaar. Wil jij svp binnen de visvereniging aandacht vragen voor het sluiten van poortjes en het intact laten van de afrastering? Hopelijk staan onze fjorden vanaf morgenmiddag in het gedeelte wei tussen de blikvanger en de dijk van het waterschap.